just some piece of shit, i guess?
Hello my readers and friends, which i think never exist. Okay, last posted on March! Oh god, apa punya blog lah ni. Well since my objective was not about chasing up the traffic or anything related, I just keep my blog as humble as I am. cewahh humble kejadahnya?!
Actually, this short scene was created long time ago, i think during my study week for the previous semester, but just suddenly teringat nak post memandangkan dah berhabuk teruk blog ni. So, here it is,
~ On Si Jejaka's birthday ~
“heyy…morning. Ada apa?” Si Gadis angkat phone call sambil mata terpejam rapat,
masih menahan ngantuk.
“u… tido lagi ke?” Si Jejaka menyoal dengan nada suara
semacam.
Mata tercelik. Damn! Birthday dia hari ni!
“u, sekejap. I’ll call u back.”
Klik.
Tut..tut..
“yes?”
“Happy Birthday to you..Happy Birthday to this lovely
handsome man... Sayang, I am so sorry. I tido lewat semalam mimpi berangan
semua ada. I ingat nak buat gile-gile punya surprise untuk u, tapi tak menjadi.”
Suara kesal jelas kedengaran.
Yang di sebelah sana dah tersenyum.
“Tak apa sayang. It is okay. Dah tak ada rezeki I nak dengar
u call and be the first person wishing me happy birthday.”
“Ermm, u buat apa? Kat mana?”
“Bilik. U?”
“Well, I have to get up and take a bath first. I’ll call you
back in one hour?”
“Okay dear.” Hampa lagi suara Si Jejaka. Konon nak sembang
lama-lama lah kalau tak dapat jumpa pun kan.
Sejam kemudian.
“Bro, here is a lunch box for you.”
“Lunch box? The hell happens here? Haha u did remember my
birthday, Si Lampai?”
“LOL. No way. Today is your birthday? Happy Birthday then,
but no. This is from someone. I help deliver it only. Go ahead makan lah,”
Si Jejaka buka lunch box tengok ada nasi putih, black pepper
chicken & telur goreng. Siap ada kad terselit kat Tupperware tu.
‘Helo Birthday Boy! Ohh..look at your smile! J Hope you enjoy this
simple yet special lunch ok? Eat well.’
Dah siap makan, tersenyum lebar Si Jejaka.
‘Did she really cook this? How on earth masak dalam bilik?’
bermonolog dalaman.
Message whatsapp masuk,
“sayang, meet me now. Roof top QB”
Senyum, terus bangun capai kunci kereta.
Sampai je terus nampak Si Gadis pegang belon warna biru dan
pink (their both favourite colors) berbentuk ‘love’ dengan sebelah tangan lagi
pegang kotak kek.
Si Jejaka menakup mulutnya bagaikan tak percaya. Kaki diatur makin laju mendekati Si Gadis.
“Happy Birthday Si Jejaka!” jerit Si Gadis dengan penuh
ceria.
“Sayang… what…” Si Jejaka speechless. Di capai belon dan
kotak kek yang dipegang Si Gadis dengan raut wajah bagai ingin menangis.
“Sayang, jangan lah menangis.” Usik Si Gadis sambil ketawa
kecil.
“Dear…sweetheart…oh baby, my baby..thank you. You are so
sweet. I tak tahu nak cakap apa. Speechless.” Si Jejaka bagai hilang upaya
untuk berkata-kata.
Si Gadis tersenyum sambil berkata,
“Babe, sorry for the bad start of today. I tak plan macam tu
pun. Tapi ini je yang I mampu. Something very childish kan? But I want u to
have something silly and memorable to remember. Supaya u tak senang lupakan i.”
“This is more than special. I don’t want anything else. I
just want you.” Si Jejaka memandang Si Gadis ikhlas.
“Maknanya u taknak hadiah I lah?”
“Ada hadiah pulak lagi?”
Dihulur sekeping frame gambar dengan penuh wajah mereka
berdua yang digabung-gabungkan. Gambar candid, gelak, senyum, selfie, tengah
makan, dalam kereta, masa hari raya & everything, with some lovely words of
‘Happy Birthday My Love’.
Si Jejaka tersengih,
“can I just hug u right now to show how happy I am?”
“no! no way sayang. Dah jom masuk kereta. Kek tu cair nanti.”
Si Gadis tergelak besar sambil cepat-cepat dia mengalihkan topik.
Si Jejaka turut ketawa.
“Can I drive?” soal Si Gadis.
“Boleh. I nak makan kek ni.” Kata Si jejaka dengan gaya
budak kecil dapat gula-gula.
Mereka sama-sama mengukir senyuman paling manis untuk
kenangan manis yang dicatat hari ini.
THE END
It is piece of shit huh? Isn't it? Well if you think it is, TQ! thank you so much because at least u did read it. i appreciate that. you might think like, "amende pompuan ni tulih?"
well, its my blog. I don't give a shit of what you're thinking. sounds so ignorant right? hahaha sorry >.<
okay, bye good night. Have a good lifes ahead.
no matter who you are, you deserves to be happy in your life, and its your job to make the happiness as reality, and not just only a dream, okay?
so, keep going, don't lose hope, never ever give up!
Aainaa Sofea
(oh, one more thing, I am now a 3rd yearstudent!! hahaha bengong)
Comments
Post a Comment